Edumundo Blog

Een duurzamere wereld met College Coins

Geplaatst op 14 september 2021

Hogeschool Leiden toont haar verantwoordelijkheid waar het gaat om studenten bewust te maken van de duurzame keuzes die zij dagelijks hebben. Dit doet zij onder andere door aan te haken bij Festival 2030; een maand durend festival dat vele duurzame initiatieven in de stad onder de aandacht brengt....

Lees meer

Verhoog studiesucces in de eerste 100 dagen van de studie

Geplaatst op 13 september 2021

In de afgelopen weken zijn maar liefst 43 opleidingen gestart met het gamificeren van hun introweken met behulp van de gamification tool College Coins. Zoals beschreven in een vorig blogartikel is de introweek een cruciale fase binnen studentonboarding, maar na de introductie houdt het creëren van...

Lees meer

Drie spelvormen voor sociale binding

Geplaatst op 30 augustus 2021

Hogescholen mogen dit collegejaar eindelijk weer hun deuren openen. Dit betekent terug naar de collegebanken en meer sociaal contact tijdens de werkcolleges. Sociaal contact is iets waar veel studenten en docenten lang naar hebben verlangd. Vooral in de eerste weken van het studiejaar is sociale...

Lees meer

Zo verhoog je de betrokkenheid van studenten vanaf de introductieweek

Geplaatst op 25 augustus 2021

Een groot aantal introductieweken voor het schooljaar 2021-2022 is afgetrapt. Nadat vorige week de eerste kick-offs plaatsvonden, worden ook deze en volgende week ingezet om studenten kennis te laten maken met hun nieuwe school, opleiding, medestudenten en docenten. Edumundo ondersteunt maar liefst...

Lees meer

5 elementen voor een succesvolle introductieweek

Geplaatst op 16 augustus 2021

Vanaf vandaag start voor duizenden hbo-studenten de introductieweek. Deze vermakelijke start van de studie biedt veel meer dan alleen maar lol en feest: het leren kennen van de school, opleiding, medestudenten en docenten is essentieel voor een succesvolle studietijd en daarmee toekomstig...

Lees meer

De lessen die we halen uit leren tijdens een pandemie

Geplaatst op 28 juni 2021

De onderzoeken van Top Hat en Edumundo onder meer dan 3500 studenten in Engeland en Nederland geven inzicht in de verwachtingen van studenten over het hoger onderwijs post-COVID-19 Terrassen zijn open, mondkapjes mogen geleidelijk af en de scholen openen de deuren weer voor studenten. We gaan...

Lees meer

Wat is gamification en waarom zou je het in het onderwijs inzetten?

Geplaatst op 9 juni 2021

Door Peter Becker, docent Haagse Hogeschool. Het onderwijs past steeds vaker gamification toe om studenten te motiveren tot bepaalde handelingen of gedrag. In dit artikel leggen we uit wat gamification is en hoe het effectief kan worden ingezet binnen het onderwijs.

Lees meer

6 do's en don'ts voor post-COVID-19 hoger onderwijs

Geplaatst op 1 juni 2021

Hoe moet het verder met het hoger onderwijs en het vernieuwen van lesmaterialen? Wat blijft er post-COVID-19 over van online en 'op afstand'? Hoe verleiden we studenten tot leren? Oprichter en CEO van Edumundo Menno Thijssen, geeft zijn mening en deelt zes tips om je op weg te helpen.

Lees meer

Hoe het Edubook Marketing de studenten betrokken houdt

Geplaatst op 10 mei 2021

Usercase Edubook Marketing Dubbelinterview met een docent en student over de ervaringen met het Edubook Marketing Will Pruijssers is van oorsprong jurist en heeft zich daarnaast ontwikkeld in het bedrijfsleven als marketeer, bedrijfskundige en coach. In 2009 is ze lecturer geworden aan de Haagse...

Lees meer

Edumundo bij finalisten EdTech Awards 2021

Geplaatst op 6 mei 2021

Een onderscheiding voor de beste en meest veelbelovende innovators, leiders en trendsetters van Edtech!

Lees meer

Studentendashboard in Edubook uitgebreid

Geplaatst op 15 april 2021

update in het Edubookplatform Het Edubookplatform bevat vanaf deze week een uitgebreid studentendashboard waarin studenten hun studievoortgang kunnen volgen en analyseren en hun werk kunnen organiseren aan de hand van een takenlijst.

Lees meer

Liveblog NK businessgames 2021

Geplaatst op 30 maart 2021

De toon is gezet. De strijd is losgebarsten. Welke groep mag vanaf 9 april de titel Nederlands Kampioen Businessgames 2021 claimen? Het NK Businessgames Meer dan 150 studenten, verdeeld over 55 groepen, verspreid in 5 markten zijn de strijd met elkaar aangegaan in de Sneakers Start-Up Game. De...

Lees meer